het vrouwtje van stavoren en terug naar de regels

7 april 2021 - Hindeloopen, Nederland

na het heerlijke ontbijt en het afrekenen (" je kan gewoon betalen met een tikkie hoor") vervolg ik mijn weg richting stempelpost harlingen. De stad van de voorzitter van de friese elfsteden krijg ik te horen. Via harlingen is het een prachtige tocht langs de zeedijk richting zurich (ja zurich), het havenstadje makkum en de parel hindeloopen. Het broodje zalm in Hindeloopen bevalt goed "zes weken geleden lag hier nog ijs" zei de vrouw toen ik mijn fiets fotografeerde bij het elfsteden bruggetje. Ik rij door langs de dijk via de noordzee route /kustroute en kom uiteindelijk uit bij het vrouwtje van stavoren.  Een grote groep wachtende reizigers op de arriva trein naar leeuwarden. Ik besluit die ook te nemen en kom net niet op tijd aan om de intercity te mogen nemen naar utrechte: 2,5 uur wachten in een houten corona proof ruimte op leeuwarden CS. na een reis van 2 uur knijp ik mijn remmen in op de roltrappen en daal ik af naar heet jaarbeursplein.  Net voor het sluiten van hugos avondklok ben ik thuis. De buurvrouw leent me een halve fles wijn voor het slapen. Merci Friesland

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl